רפלקסולוגיה קואורדינטיבית
בקריאה הדמייתית אינטואיטיבית בכפות הרגליים
מאת: שמואל זיידל
קריאת האישיות בכפות הרגליים, היא נושא שרבות מדובר בו, וכאילו הפך לגולת הכותרת של לימודי הרפלקסולוגיה. נושא זה אינו פשוט כלל ועיקר מאחר והנתונים והתופעות המתגלים בכפות הרגליים אינם עומדים כנתונים אבסולוטים וזקוקים לאינטגרציה מחשבתית.
בדרך כלל ועל פי רוב, הלומדים והרוכשים ידע בנושא זה סובלים מקוצר רוח, משמע, קיים עניין רב ברכישת וקבלת סמכות ומתכונים, כאילו זה ידע טהור. למעשה ובפועל רוב הלומדים מעונינים באוכל הלעוס של המורה המדריך אותם. תלמידים אלה פחות מעונינים בפיתוח החשיבה האינטואטיבית שלהם, ושלא במודע הכל נהפך סכמתי ושבלוני, קריאת אישיות בכפות הרגליים לוקה בהתערבות, לעיתים גסה, בנפשו, ברוחו ובגופו של אדם, והיא נעשית באמצעות השערות נעולות אשר אינן מאפשרות פיתוח חשיבה והדמיה. בנושא זה קיימת הדדיות, כי מורים אינם נותנים מפתחות לחשיבה יצירתית אלא מספקים את תוצרי ותהליכי המחשבה שלהם, למעשה מעבירים את האוכל הלעוס שלהם. תהליך עיכול וקבלה של אוכל לעוס מהיר וחודר למחזור חילוף החומרים הגופנפשי מבלי להתעכב בפיתוח הדמיון והחשיבה היצירתית. תהליך הלעיסה חשוב לכל תלמיד ותלמיד והוא אשר מזין,במידה ומועבר בצורה טובה, את החשיבה האינטואטיבית- הדמייתית. במאמר מוסגר, חשיבה אינטואטיבית היא בבת עינו של כל מטפל ומטפל בגישות של הרפואה הטבעית, היא זו שמזינה את היצירתיות והיא זאת שבכוחה לגשר עם הרפואה הקונבנציונלית. תהליכי הגילוי והחשיפה של התלמידים מביאים סיפוק, אושר ומרוצות עצמית, כאילו נתגלתה על ידם תגלית אישית, למרות שאין חדש תחת השמש.
כאן נשאלת השאלה, איך מפתחים מחשבה אינטואטיבית הדמייתית הנחוצה כל-כך לנושא קריאת כף רגל?
יש לצאת מתוך הנחה כי האדם מורכב מאין כמותו, והניסיון להבין את רבדיו הרבים דורש סוג מחשבה מעמיקה אשר בה כל רובד נגלה הוא תשתית לרבדים הגלומים. הליכה בדרך זו איננה מובילה לשום קצה כי מה שנחוץ ומה שצפוי זאת הדריכות וההקשבה לבלתי צפוי. על-מנת להיכנס לפסיפס מורכב של אישיות האדם חייבים בהרבה ידע ומיומנות כדי לרקום את הרקמה העדינה והמורכבת. באופן תיאורטי אולי היה אפשר להתבונן באלפי כפות רגליים, לרכוש נסיון ויכולת להפוך את פירותיו לדבר מסודר וממודר כדי להזין את המפגשים עם כל זוג כפות רגליים חדשות.
האם קיימת באמת אפשרות כזאת?
קריאת כף רגל אינטואיטיבית הדמייתית מטרתה פיתוח וטיפוח התבוננות אחרת, ההדמיה היא כמגע ויש בה התבוננות פנימית, התהליך הוא פיתוח והתפתחות אישית. בתהליך ההכשרה של קריאת כף רגל אינטואיטיבית הדמייתית יש צורך להקשיב אחד לשני בעבודת צוות, של חשיבה ולהקשיב לתהליכי החשיבה שבך פנימה. ההקשבה הפנימית היא כעין התבוננות בנוף הפנימי ללא ביקורת, לראות פנימה כבטיול בטבע. ההתבוננות ההדמייתית משולה לתהליכי מפגש עם כפות רגלי אנשים רבים. במפגש מסוג זה יש רכישת ניסיון רב. העיניים הפנימיות מאמנות ומפתחות את העיניים החיצוניות, והעיניים החיצוניות מאמנות ומפתחות את העיניים הפנימיות. בהמשך, כל מפגש עם כפות רגלי אנשים יהיה בין מסת הנוף הפנימי של המטפל לבין הנוף החיצוני של המטופל. יש לצאת מתוך הנחה כי כל מחשבה אינטואיטיבית הדמייתית יש לה מציאות ממשית, לכל מניפולציה מחשבתית קיימים טיפוסי אישיות ביקום.
כחול אשר על שפת הים
כך הוריאציות והניואנסים
ללא סוף וללא קו גמר
בקריאה הדמייתית אינטואיטיבית בכפות הרגליים
מאת: שמואל זיידל
קריאת האישיות בכפות הרגליים, היא נושא שרבות מדובר בו, וכאילו הפך לגולת הכותרת של לימודי הרפלקסולוגיה. נושא זה אינו פשוט כלל ועיקר מאחר והנתונים והתופעות המתגלים בכפות הרגליים אינם עומדים כנתונים אבסולוטים וזקוקים לאינטגרציה מחשבתית.
בדרך כלל ועל פי רוב, הלומדים והרוכשים ידע בנושא זה סובלים מקוצר רוח, משמע, קיים עניין רב ברכישת וקבלת סמכות ומתכונים, כאילו זה ידע טהור. למעשה ובפועל רוב הלומדים מעונינים באוכל הלעוס של המורה המדריך אותם. תלמידים אלה פחות מעונינים בפיתוח החשיבה האינטואטיבית שלהם, ושלא במודע הכל נהפך סכמתי ושבלוני, קריאת אישיות בכפות הרגליים לוקה בהתערבות, לעיתים גסה, בנפשו, ברוחו ובגופו של אדם, והיא נעשית באמצעות השערות נעולות אשר אינן מאפשרות פיתוח חשיבה והדמיה. בנושא זה קיימת הדדיות, כי מורים אינם נותנים מפתחות לחשיבה יצירתית אלא מספקים את תוצרי ותהליכי המחשבה שלהם, למעשה מעבירים את האוכל הלעוס שלהם. תהליך עיכול וקבלה של אוכל לעוס מהיר וחודר למחזור חילוף החומרים הגופנפשי מבלי להתעכב בפיתוח הדמיון והחשיבה היצירתית. תהליך הלעיסה חשוב לכל תלמיד ותלמיד והוא אשר מזין,במידה ומועבר בצורה טובה, את החשיבה האינטואטיבית- הדמייתית. במאמר מוסגר, חשיבה אינטואטיבית היא בבת עינו של כל מטפל ומטפל בגישות של הרפואה הטבעית, היא זו שמזינה את היצירתיות והיא זאת שבכוחה לגשר עם הרפואה הקונבנציונלית. תהליכי הגילוי והחשיפה של התלמידים מביאים סיפוק, אושר ומרוצות עצמית, כאילו נתגלתה על ידם תגלית אישית, למרות שאין חדש תחת השמש.
כאן נשאלת השאלה, איך מפתחים מחשבה אינטואטיבית הדמייתית הנחוצה כל-כך לנושא קריאת כף רגל?
יש לצאת מתוך הנחה כי האדם מורכב מאין כמותו, והניסיון להבין את רבדיו הרבים דורש סוג מחשבה מעמיקה אשר בה כל רובד נגלה הוא תשתית לרבדים הגלומים. הליכה בדרך זו איננה מובילה לשום קצה כי מה שנחוץ ומה שצפוי זאת הדריכות וההקשבה לבלתי צפוי. על-מנת להיכנס לפסיפס מורכב של אישיות האדם חייבים בהרבה ידע ומיומנות כדי לרקום את הרקמה העדינה והמורכבת. באופן תיאורטי אולי היה אפשר להתבונן באלפי כפות רגליים, לרכוש נסיון ויכולת להפוך את פירותיו לדבר מסודר וממודר כדי להזין את המפגשים עם כל זוג כפות רגליים חדשות.
האם קיימת באמת אפשרות כזאת?
קריאת כף רגל אינטואיטיבית הדמייתית מטרתה פיתוח וטיפוח התבוננות אחרת, ההדמיה היא כמגע ויש בה התבוננות פנימית, התהליך הוא פיתוח והתפתחות אישית. בתהליך ההכשרה של קריאת כף רגל אינטואיטיבית הדמייתית יש צורך להקשיב אחד לשני בעבודת צוות, של חשיבה ולהקשיב לתהליכי החשיבה שבך פנימה. ההקשבה הפנימית היא כעין התבוננות בנוף הפנימי ללא ביקורת, לראות פנימה כבטיול בטבע. ההתבוננות ההדמייתית משולה לתהליכי מפגש עם כפות רגלי אנשים רבים. במפגש מסוג זה יש רכישת ניסיון רב. העיניים הפנימיות מאמנות ומפתחות את העיניים החיצוניות, והעיניים החיצוניות מאמנות ומפתחות את העיניים הפנימיות. בהמשך, כל מפגש עם כפות רגלי אנשים יהיה בין מסת הנוף הפנימי של המטפל לבין הנוף החיצוני של המטופל. יש לצאת מתוך הנחה כי כל מחשבה אינטואיטיבית הדמייתית יש לה מציאות ממשית, לכל מניפולציה מחשבתית קיימים טיפוסי אישיות ביקום.
כחול אשר על שפת הים
כך הוריאציות והניואנסים
ללא סוף וללא קו גמר
שמואל זיידל